نقش نیروی هوایی در حفاظت از پایانه های نفتی و محموله های غذایی در عملیات بیت‌المقدس

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش این نیرو در دوران دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس گفت: خلبانان نیروی هوایی علاوه بر حضور در صحنه عملیات در حفاظت از پایانه های نفتی و محموله های غذایی ایفای نقش می کردند.

امیر سرتیپ دوم محمد مسبوغ خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش این نیرو در جنگ تحمیلی و عملیات بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت:  یکی از ماموریت های نیروی هوایی در دوران هشت ساله دفاع مقدس  حفاظت از پایانه های نفتی با هواپیمای اف 14 بود که درمنطقه جزیره خار ک که صادرات نفتی از آنجا انجام می شد صورت می گرفت.

وی ادامه داد: ماموریت ها در آن دوران گاه بین ده تا چهارده ساعت به طول می انجامید و سوختگیری در هوا انجام می شد و تمام سعی دشمن بر این بود که صادرات نفتی ما متوقف شود از این رو نیروی هوایی تا حد توان برای حمایت از پایانه های نفتی انجام می داد.

امیر مسبوغ با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی ادامه داد: علاوه برحضور در صحنه عملیات، خلبانان نیروی هوایی وظیفه پوشش هوایی در خلیج فارس را برعهده داشتند .
 
وی تصریح کرد: از آنجاکه واردات ما از طریق کشتی ها در بندر عباس انجام می شد و خیلی از محموله های مهم و خوراکی مایحتاج مردم  چون گندم از این طریق وارد کشور می شد دشمن سعی داشت این کشتی ها را مورد اصابت قرار دهد تا کشور از این طریق در مضیقه قرار گیرد.
 
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی خاطر نشان کرد: برای حفاظت از این محموله های مهم نیروی دریایی از پایین و نیروی هوایی وظیفه اسکورت این محموله ها را برعهده داشت تا کشتی ها را از بندر عباس به سمت بندر امام(ره) انتقال دهند و از آنجا از طریق خط راه آهن مواد غذایی و مورد نیاز مردم به اقصی نقاط کشور انتقال یابد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا